Nie tylko nauka

Szybki rozwój techniki, rosnąca popularność Internetu jako sposobu na prowadzenie nowoczesnego biznesu oraz szybki rozwój mobilnej łączności sprawiły, że jednym z najszybciej rozwijających się sposobów prowadzenia sprzedaży staje się handel elektroniczny i interaktywny. Sprzyja temu przede wszystkim coraz łatwiejszy dostęp do Internetu oraz coraz szersze możliwości zastosowania mobilnych komputerów osobistych.




Wraz z rosnącą popularnością Internetu oraz usług świadczonych za jego pośrednictwem zwiększyło się zainteresowanie specjalistów interaktywnymi użytkownikami. Od lat prowadzone są badania, które mają przynieść prostą i konkretną odpowiedź na pytanie: kim jest e – klient?
Internet służyć może wielu celom. Dla jednych jest on sposobem na rozrywkę i dobrą zabawę, dla innych – jednym z wielu narzędzi pracy. Jego użytkowników podzielono zatem na cztery grupy, przy czym najważniejszym kryterium podziału stała się częstotliwość oraz cel wykorzystywania Internetu jako źródła informacji i sposobu na szybką i tanią komunikację.


Pierwsza grupa to użytkownicy, którzy z Internetu korzystają w celach rozrywkowych. Takie osoby stanowią około 30% wszystkich użytkowników sieci. Internet wykorzystują oni przede wszystkim do celów osobistych: chętnie korzystają z poczty elektronicznej, szukają informacji na interesujące ich tematy, korzystają z portali społecznościowych, muzycznych lub sportowych. Z Internetu korzystają zazwyczaj z domu, sami też ponoszą wszelkie koszty związane z utrzymaniem połączenia internetowego.


Drugą grupę (około 15%) stanowią ci użytkownicy, którzy komputer i Internet wykorzystują przede wszystkim w celach zawodowych. Większość z tych osób korzysta z niego zazwyczaj z domu. To osoby, które pracują za pomocą Internetu – dzięki temu mogą pracować praktycznie z każdego miejsca na świecie. To świetne rozwiązanie dla tych, które prowadzą małe przedsiębiorstwa i chcą je prowadzić z miejsca swojego zamieszkania. Największą korzyścią dla nich jest to, że nie muszą ponosić kosztów utrzymania lokalu.


Sporą grupę użytkowników Internetu stanowią pracownicy naukowi (około 15%). Są to osoby, które za pośrednictwem Internetu zdobywają nowe informacje, przede wszystkim w celach badawczych oraz dydaktycznych. Warto też podkreślić, że Internet na uczelniach stał się już wszechobecny i jest chętnie wykorzystywany przez pracowników praktycznie wszystkich pracowni akademickich.


Największą grupę wśród użytkowników Internetu stanowią jednak pracownicy korporacji. To niemal połowa wszystkich osób korzystających z sieci. Dla nich korzystanie z Internetu wiąże się przede wszystkim z wykonywaniem obowiązków służbowych, zaś korzystają z tego narzędzia głównie w miejscu pracy. Jak widać, to właśnie klienci korporacyjni dominują w sieci.

 


Tak spore zainteresowanie Internetem jako sposobem na zarabianie dziwić nie powinno. Dlaczego? Dla handlowców Internet jest jednym z najlepszych sposobów na prowadzenie biznesu. To nowoczesne rozwiązanie daje im wiele nowych możliwości. Jakich? Przede wszystkim Internet to narzędzie, które pozwala sprzedać informacje poszukiwane aktualnie na rynku, a można to zrobić m. in. w drodze subskrypcji lub specjalnych opłat jednorazowych. Internet powala również czerpać dodatkowe zyski z reklam, jednak największe znaczenie ma on jako narzędzie pozwalające na sprzedaż wyrobów i usług. Sprzedaż online cieszy się coraz większą popularnością, zaś użytkownicy Internetu dostrzegają coraz więcej zalet handlu elektronicznego. Szybkie, wygodne zakupy, które można wykonać o każdej porze dnia i z każdego miejsca – oto największa zaleta e – handlu, która decyduje o jego popularności we współczesnej gospodarce. Korzystają z takiego rozwiązania (w mniejszym lub większym stopniu) przedstawiciele wszystkich wymienionych już grup.


Źródło informacji: http://www.kredyt-portal.pl

Zobacz również:

Idę na studia. Studiować czy uczyć się?

Teoria w psychologii, zwana efektem Lynna, mówi że w krajach kultury zachodniej iloraz inteligencji z pokolenia na pokolenie wzrasta. Czy jest to właściwe uzasadnienie dla coraz większej ilości młodzieży idącej ...

Kiedy zacząć pisać prace dyplomową (magisterską, licencjacką)?

Kończąc liceum i idąc na studia wydaje nam się, że teraz to będzie życie. Wszak tyle się słyszy o wspaniałym, bezstresowym studenckim życiu. Owszem, trochę prawdy w tym jest. Ale ...

Budowanie pewności siebie na rynku pracy

Jakie cechy liczą się na współczesnym rynku pracy? Jedni stawiają na wykształcenie i doświadczenie zawodowe, dla innych ważniejsza jest chęć rozwijania się w nowym kierunku. Pewność siebie liczy się coraz ...

Odwieczne pytanie - Stancja czy akademik?

W sierpniu i wrześniu każdego roku na rynku wynajmu zaczyna się gorący sezon. Studenci wracają na uczelnie by rozpocząć kolejny rok akademicki. W tym czasie większość z nich musi również po...