Nie tylko nauka

Jak dorobić na studiach, mając umiejętności graficzne? Nie tylko na zleceniach! Projektanci graficzny często ścierają się z wieloma problemami we współpracy ze zleceniodawcami. Odpowiedzią na nie są konkursy graficzne.

 

Czym są konkursy graficzne?

Konkursy graficzne są obecnie najpopularniejszą metodą pozyskiwania projektów graficznych na Zachodzie. Dzięki swojej atrakcyjności zdobywają również coraz większą popularność w Polsce. W ramach tej formuły zleceniodawcy zamieszczają swoje ogłoszenia na odpowiednim portalu.

Zlecenia mogą dotyczyć m.in. takich zadań jak projektowanie logo, identyfikacji wizualnej, czy tworzenia elementów graficznych materiałów promocyjnych. W odpowiedzi na te ogłoszenia designerzy zamieszczają swoje projekty, a z nich wybierany jest najlepszy.

 

 

„Będzie pan miał do CV”

Często firmy starają się wykorzystać początkujących grafików, oferując im zaniżone stawki lub wręcz bezpłatną współpracę, gdzie jedyną korzyścią dla projektanta ma być dodatkowa pozycja w portfolio. W konkursach graficznych takie sytuacje jednak nie mają miejsca – informacje o budżecie przeznaczonym na danym projekt są jasno i przejrzyście podane, co pozwala w łatwy sposób ocenić, czy stawka jest adekwatna do czasu, który należy na dane zlecenie poświęcić. Ponadto, dzięki temu, że między zleceniodawcą a projektantem pośredniczy agencja, nie musisz się obawiać niebezpieczeństwa trafienia na nieuczciwego przedsiębiorcę.

 

Umiejętności są najważniejsze

Nierzadko dla młodych grafików na drodze do znalezienia pracy stoi brak wcześniejszych zleceń. W wypadku konkursów graficznych nie jest to jednak problemem. Jedyne, co w tym wypadku się liczy, to Twoje umiejętności. Zleceniodawca nie wybiera grafika na podstawie wcześniejszych prac, tylko opiera się na tym, co designer zaprezentuje w konkretnym konkursie. Dlatego też jeśli Twój projekt okaże się być najlepszy, brak portfolio nie stanie na przeszkodzie przed otrzymaniem zlecenia.

 

Elastyczność

Inną barierą dla studentów grafiki są ograniczenia czasowe. Ilość obowiązków związanych z nauką często uniemożliwia podjęcie etatowej pracy lub stażu. Konkursy graficzne również tutaj są bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem. W związku z tym, że angażujesz się do konkretnego projektu, nie wiąże się to z dłuższym czasowo zobowiązaniem. Może to być odpowiednia formuła dla Ciebie również w wypadku, jeśli posiadasz obecnie stałe zatrudnienie, a jesteś zainteresowany dodatkowymi zleceniami.

 

Konkursy graficzne są wolne od problemów, które trapią starsze formy ogłaszania się zleceniodawców, dlatego też obecnie jest to najlepsze rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorców, jak i projektantów.

Zobacz również:

Trwa rozbudowa Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej

Do lipca 2015 r. powstanie skrzydło gmachu Nowej Kreślarni Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Studenci będą mogli w nim korzystać z najnowocześniejszych komputerowych systemów sterowania ruchem na stacji kolejowej. W poniedziałek ...

BUS of the Year 2015 w AGH – 05-11-2014r.

Odział w Starachowicach firmy produkującej autobusy niskopodłogowym MAN BUS zaprasza brać studencką do udziału w seminarium oraz oglądnięcia autobusu, który pojawi się pod budynkiem.Autobus,który został odznaczony tytułem Bus of the ...

Politechnika Łódzka będzie współpracować z Łódzką Koleją Aglomeracyjną

Politechnika Łódzka będzie współpracować z Łódzką Koleją Aglomeracyjną. W ramach współpracy studenci politechniki będą mogli odbywać staże i praktyki w ŁKA; będą też tworzyć mobilne aplikacje dla pasażerów ŁKA.W poniedziałek ...

Sesja - zmora studentów. Przetrwaj!

Gdy zbliża się sesja, spędza ona sen z powiek większości studentom. Głównym powodem tego całego zamieszania jest nasz odwieczny wróg „stres” i natłok obowiązków skupionych w jednym czasie.   Co zrobić, żeby ...