Nie tylko nauka

Jak dorobić na studiach, mając umiejętności graficzne? Nie tylko na zleceniach! Projektanci graficzny często ścierają się z wieloma problemami we współpracy ze zleceniodawcami. Odpowiedzią na nie są konkursy graficzne.

 

Czym są konkursy graficzne?

Konkursy graficzne są obecnie najpopularniejszą metodą pozyskiwania projektów graficznych na Zachodzie. Dzięki swojej atrakcyjności zdobywają również coraz większą popularność w Polsce. W ramach tej formuły zleceniodawcy zamieszczają swoje ogłoszenia na odpowiednim portalu.

Zlecenia mogą dotyczyć m.in. takich zadań jak projektowanie logo, identyfikacji wizualnej, czy tworzenia elementów graficznych materiałów promocyjnych. W odpowiedzi na te ogłoszenia designerzy zamieszczają swoje projekty, a z nich wybierany jest najlepszy.

 

 

„Będzie pan miał do CV”

Często firmy starają się wykorzystać początkujących grafików, oferując im zaniżone stawki lub wręcz bezpłatną współpracę, gdzie jedyną korzyścią dla projektanta ma być dodatkowa pozycja w portfolio. W konkursach graficznych takie sytuacje jednak nie mają miejsca – informacje o budżecie przeznaczonym na danym projekt są jasno i przejrzyście podane, co pozwala w łatwy sposób ocenić, czy stawka jest adekwatna do czasu, który należy na dane zlecenie poświęcić. Ponadto, dzięki temu, że między zleceniodawcą a projektantem pośredniczy agencja, nie musisz się obawiać niebezpieczeństwa trafienia na nieuczciwego przedsiębiorcę.

 

Umiejętności są najważniejsze

Nierzadko dla młodych grafików na drodze do znalezienia pracy stoi brak wcześniejszych zleceń. W wypadku konkursów graficznych nie jest to jednak problemem. Jedyne, co w tym wypadku się liczy, to Twoje umiejętności. Zleceniodawca nie wybiera grafika na podstawie wcześniejszych prac, tylko opiera się na tym, co designer zaprezentuje w konkretnym konkursie. Dlatego też jeśli Twój projekt okaże się być najlepszy, brak portfolio nie stanie na przeszkodzie przed otrzymaniem zlecenia.

 

Elastyczność

Inną barierą dla studentów grafiki są ograniczenia czasowe. Ilość obowiązków związanych z nauką często uniemożliwia podjęcie etatowej pracy lub stażu. Konkursy graficzne również tutaj są bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem. W związku z tym, że angażujesz się do konkretnego projektu, nie wiąże się to z dłuższym czasowo zobowiązaniem. Może to być odpowiednia formuła dla Ciebie również w wypadku, jeśli posiadasz obecnie stałe zatrudnienie, a jesteś zainteresowany dodatkowymi zleceniami.

 

Konkursy graficzne są wolne od problemów, które trapią starsze formy ogłaszania się zleceniodawców, dlatego też obecnie jest to najlepsze rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorców, jak i projektantów.

Zobacz również:

Zasady skutecznej nauki

Każdy uczeń lub student prędzej czy później, staje przed problemem przyswojenia dużej partii materiału. Pytanie brzmi jak uczyć się szybko i efektywnie, nie spędzając przy tym nocy z ...

W grafenowym wyścigu Polska „łeb w łeb” z najlepszymi

Świat ściga się w technologii grafenowej, bo wciąż jeszcze jest to ziemia nie do końca rozpoznana. W pościgu za sukcesem wystartowaliśmy wtedy, kiedy pozostali. Po raz pierwszy nie musimy gonić ...

Finał Studenckiego Nobla 2014

16 regionalnych laureatów konkursu Studencki Nobel już w poniedziałek 30 czerwca zmierzy się w ogólnopolskim finale konkursu, który odbędzie się w Warszawie. Nagrody odbiorą najzdolniejsi studenci w każdej z dziewięciu ...

Uniwersytet trzeciego wieku czyli studia po latach

Widok siedzącego przed domem czy w oknie i oglądającego przechodniów emeryta dawno przestał istnieć. Teraz osoby w starszym wieku są aktywne, uprawiają sporty i turystykę, spotykają się w klubach dyskusyjnych, ur...